Rozkosznie słodkie, zdrowe pralinki z burakiem

Last modified date

Comments: 4

Dziś na osłodę proponuję przepis na zdrowe pralinki, które nie dość że są przepyszne i bardzo proste w wykonaniu to jednocześnie są pełnowartościową i bardzo odżywczą przekąską.

Zimą zdecydowanie burak króluje na naszym stole. Po inne przepisy z buraka zapraszam tutaj.

Kulki mocy, ta nazwa zobowiązuje 😉:

  • dzięki zawartości orzechów dostarczą Ci dobrych tłuszczy (zamiast oleju palmowego, który zazwyczaj znajduje się w słodyczach ze sklepowej półki);
  • cała ich słodycz pochodzi z daktyli i buraka (które oprócz cukrów prostych zawierają spore ilości błonnika, witamin i składników mineralnych);
  • dzięki dodatkowi kakao, które nadaje czekoladowy smak pralinkom, dostarczymy do organizmu polifenoli, które pomagają zwalczać wolne rodnki;
  • płatki owsiane dostarczą węglowodanów złożonych, dzięki czemu będziemy dłużej syci a także unikniemy gwałtownego wzrostu poziomu cukru we krwi.

Do ich wykonania potrzebne Ci będzie 5 prostych składników, blender i nie więcej niż 15 minut, dobrych chęci. Potem możesz rozkoszować się ich cudowną słodyczą i wielowymiarowym smakiem.

Burak w takiej formie z pewnością zadowoli nawet najmłodsze (oraz te nieco bardziej wybredne) podniebienia.

Czas przygotowania: 15 minut*

*plus czas pieczenia lub gotowania buraków (40-60 minut). Ja często kupuję gotowane buraki. Zapakowane hermetycznie, bez dodatków, już obrane pozwalają mi zaoszczędzić sporo czasu w kuchni. Wiem, że nie są tak smaczne jak przygotowane w domu, ale czasem warto ułatwiać sobie życie.🙂

🍽 Porcje: około 20 pralinek

Składniki:

  • 1/2 szklanki migdałów (mogą też być orzechy laskowe, nerkowce, orzechy włoskie lub miks różnych orzechów)
  • 1/2 szklanki daktyli
  • łyżka kakao
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 1/2 gotowanego/pieczonego buraka

Dodatkowo:

  • do obtoczenia pralinek: kakao/wiórki kokosowe/sezam/siemię lniane

Sposób przygotowania:

  1. Daktyle zalej gorącą wodą i odstaw na 5 minut.
  2. Migdały, płatki owsiane i kakao zmiel (ja używam do tego ostrza w kształcie litery s) na mąkę.
  3. Dodaj pokrojonego w kostkę buraka, odsączone daktyle i zblenduj wszystko na gładką masę.
  4. Zwilżonymi dłońmi formuj z masy nieduże kulki (takie na jeden kęs) i każdą obtocz w kakao/wiórkach kokosowych/sezamie. Gotowe! Smacznego 😋

Wartość odżywcza 1 pralinki:

Energia: 51,5 kcal

Białko: 1,4 g

Tłuszcze: 2,9 g

Węglowodany: 5,8 g

4 Responses

Leave a Reply to Kasia Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment