Zupa z czarnej fasoli

Last modified date

Comments: 0

Zupa krem z czarnej fasoli

Dziś podzielę się z Wami przepisem na pyszną, rozgrzewającą i bardzo pożywną zupę z czarnej fasoli. Do jej wykonania możesz użyć również fasoli czerwonej, którą zdecydowanie łatwiej znaleźć w sklepie.

Zupa jest bardzo pożywna. Zjedzona z kromką pełnoziarnistego chleba będzie wartościowym posiłkiem, który z powodzeniem możesz zjeść jako lekki obiad albo sycącą kolację.

Ta super smaczna zupa zawiera super food, czyli fasolę, która:

  • dostarczy nam solidną porcję białka (22g w 100g produktu),
  • jest źródłem wapnia, żelaza (składników często niedoborowych w diecie dzieci) i witamin z grupy B (wspomagających układ nerwowy),
  • ma dużo błonnika (zawarta w strączkach skrobia oporna stanowi pożywkę dla dobrych bakterii zamieszkuących nasze jelita).

Samo zdrowie!

 

Czas przygotowania: 30 minut*

*plus czas moczenia fasoli (ok. 8 godzin) jeżeli używasz suchych ziaren i około 2 godzin gotowania/można pominąć używając fasoli z puszki

 Porcje: 4

Składniki:

  • 3 puszki czarnej* fasoli/ 2 szklanki suchych nasion fasoli
  • olej
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • papryka czerwona
  • suszone grzyby (kilka kawałków)
  • sos sojowy (3 łyżki)
  • litr wody
  • przyprawy: papryka słodka, papryka wędzona, szczypta chili, liść laurowy (do gotowania suchych nasion)
  • ocet winny (2 łyżki)
  • dodatki: świeży ogórek, pestki dyni, natka pietruszki/kolendra

*zamiast czarnej fasoli możesz użyć czerwonej

Sposób przygotowania:

  1. Fasolę namocz w sporej ilości wody i zostaw na około 8 godzin (najlepiej na całą noc). Odcedź faolę, przełóż ją do garnka, zalej wodą, dodaj listki laurowe i gotuj około 2 godzin aż do miękkości ziaren. W razie potrzeby, w międzyczasie dolej wody. Jeżeli używasz fasoli z puszki pomiń ten krok.
  2. Odcedź fasolę na sicie.
  3. Na patelini rogrzej olej (tym razem go nie żałujemy, fasola lubi jego dodatek), podsmaż na nim pokrojoną w pióra cebulę. Dodaj posiekany czosnek. Dodaj pokrojoną w kostkę paprykę i smaż około 5 minut. Dodaj przyprawy i smaż, aż papryka zrobi się miękka (dodaj odrobinę wody, jeżeli zacznie Ci się przypalać). Następnie dodaj fasolę, sos sojowy i suszone grzyby i smaż jeszcze kilka minut, co jakiś czas mieszając.
  4. Wlej wodę, przykryj i gotuj na małym ogniu około 20 minut. Po tym czasie zblenduj zupę na gładki krem i dopraw do smaku solą i octem winnym.
  5. Podawaj z cząstkami ogórka, podprażonymi pestkami słonecznika i kolendrą lub natką pietruszki.
  6. Smacznego! 

Wartość odżywcza 1 porcji:

Kalorie: 368 kcal

Białko: 17,7 g

Tłuszcze: 18,4 g

Węglowodany: 33,7 g

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *

Post comment