Złota owsianka

Last modified date

Comments: 0

Złota owsianka oraz 7 porad jak zachęcić dziecko do jedzenia owsianki

Przyznam szczerze, że kiedyś nie przepadałam za owsianką. Robiłam kilkanaście podejść, próbowałam różnych proporcji składników, aż w końcu się polubiłyśmy . Niby banalnie prosta potrawa, a jednak warto przy niej trochę namieszać, żeby odszukać swój smak.

Jeżeli nie masz na to siły i chęci przychodzę Ci z pomocą z przepisem na złotą owsiankę. Przepis pochodzi z Jadłonomii i aktualnie jest naszym ulubionym .

Dlaczego warto jeść owsiankę?

  • Jest pożywna, syci na długo.
  • Płatki owsiane to źródło błonnika, który świetnie reguluje pracę naszego przewodu pokarmowego oraz pomaga utrzymać prawidłowe stężenie glukozy we krwi.
  • Mleko jest źródłem wapnia oraz łatwo przyswajalnego białka.
  • Jest świetną alternatywą dla uwielbianych przez większość dzieci płatków śniadaniowych, których głównym składnikiem są wysokoprzetwrzone zboża i cukier w najróżniejszej postaci.
  • Miło jest zjeść ciepłe śniadanie zwłaszcza, gdy pogoda za oknem nie rozpieszcza.
  • Ta zawiera dodatkowo kurkumę, która jest pomocna przy leczeniu stanów zapalnych, infekcji czy gorączki.

Ok, tylko jak sprawić żeby Wasze dzieciaki polubiły owsiankę? Poniżej 7 wskazówek, dzięki którym łatwiej Ci będzie wprowadzić ją do codziennego menu.

  1. Sami musicie polubić owsiankę  jeżeli jej nie lubisz, raczej trudno będzie Ci zachęcić dzieci do jej jedzenia. Sposób podania, nasze wewnętrzne przekonania, czy mina z jaką podajemy potrawę ma naprawdę duże znaczenie. Wyobraź sobie sytuację, w której kelner serwuję Ci potrawę wzdrygając się na jej widok, zjadłbyś/zjadłabyś? Czasem robimy to nieświadomie, więc warto o tym pamiętać.
  2. Podaj owsiankę samą a oddzielnie różne dodatki (orzechy, świeże bądź suszone owoce, pestki). Pozwól dziecku samodzielnie skomponować posiłek. Zobaczysz, że chętniej spróbuje.
  3. Nie przejmuj się jeżeli nie zje za pierwszym razem i nie poddawaj się od razu. Pamiętaj, że wielokrotna ekspozycja na dany produkt powoduje jego akceptację. Niektórym dzieciom wystarczy podać daną potrawę kilka razy, innym nawet kilkanaście żeby w końcu spróbowały, ale to naprawdę działa. Warto próbować.
  4. Spróbuj wprowadzić ją w weekend. Ogólnie dobrze jest wprowadzać nowe potrawy, wtedy gdy wszyscy macie więcej czasu oraz nie musisz się martwić tym, że dziecko pójdzie głodne do przedszkola/szkoły.
  5. Jeżeli dziecko odmówi zjedzenia potrawy, nie szukaj gorączkowo alternatywy w postaci innego posiłku. Naprawdę nic się nie stanie jeżeli dziecko nic nie zje przez 3 godziny.
  6. Wytłumacz mu, że następny posiłek będzie za kilka godzin i konsekwentnie nie podawaj mu w tym czasie nic do jedzenia. Dzięki temu dziecko pozna co to jest uczucie głodu i z apetytem zje kolejny posiłek.
  7. I najważniejsze! Zachowaj spokój. To podstawa dobrych relacji przy stole oraz miłej atmosfery podczas posiłku.

Powodzenia!

Czas przygotowania: 25 minut

 Porcje: 2

Składniki:

  • 2 szklanki dowolnego mleka
  • 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 2 łyżeczki oleju kokosowego
  • łyżeczka kurkumy
  • szczypta pieprzu
  • dodatki: syrop klonowy (koniecznie ), orzechy, owoce

Sposób przygotowania:

  1. Na dnie garnuszka rozpuść olej kokosowy, dodaj kurkumę, szczyptę pieprzu i podgrzewaj około 30 sekund.
  2. Dodaj płatki owsiane, dokładnie wymieszaj i podgrzej jeszcze chwilę. Dodaj mleko i gotuj 15 min. Przełóż do miseczek i podawaj z ulubinymi dodatkami. Smacznego! 

Wartość odżywcza:

Kalorie: 260 kcal

Białko: 12,5 g

Tłuszcze: 8,6 g

Węglowodany: 35 g

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment