Prosta grochówka wegańska

Last modified date

Comments: 4

Dziś podzielę się z Wami prostym przepisem na pyszną wege grochówkę. Jest gęsta, sycąca, z wyczuwalną nutą wędzonki, dzięki dodatkowi wędzonej papryki.

Grochówka wegańska bez mięsa
Grochówka wegańska

Zupa jest bez mięsa, dzięki czemu nie zawiera tłuszczów nasyconych, które niekorzystnie wpływają na nasz układ sercowo-naczyniowy. Ich nadmiar w diecie jest też przyczyną podwyższonej frakcji cholesterolu LDL we krwi. Możesz ją więc, z czystym sumieniem, podać swojemu mięsożernemu mężowi, który tęskni za tradycyjnymi smakami.

Zamiast mięsa dodałam wędzone tofu, przyprawione dodatkowo suszoną, wędzoną papryką. Uwielbiam jej aromat, świetnie komponuje się z pieczonymi batatami, jako dodatek do leczo, gulaszu czy jajecznicy. Jeszcze kilka lat temu zamawiałam ją zawsze w paczkach z Anglii a teraz jest już łatwo dostępna w większości sklepów, więc jeżeli jeszcze nie próbowałaś/eś, to czas to zmienić.

Grochówka bez mięsa, a mój K twierdzi, że smakuje jak z boczkiem 😋. Jeżeli szukaliście pomysłu na wykorzystanie tofu, to proszę bardzo! Naprawdę fajnie smakuje. Możecie w tej formie wykorzystać je też do sałatki czy jako dodatek do innej zupy.

Grochówka wegańska bez mięsa
Grochówka wegańska

Grochówka wegańska – czas przygotowania: 45 minut*

*plus czas moczenia grochu, minimum 8 godzin

Grochówka wegańska – składniki na 5 porcji

  • szklanka grochu (żółty, połówki)
  • 2 duże cebule
  • pietruszka, kawałek selera
  • 4 – 5 ziemniaków
  • olej rzepakowy (około 4 łyżek)
  • tofu wędzone 180g (1 opakowanie)
  • ząbek czosnku
  • przyprawy: ziele angielskie, listki laurowe, łyżeczka majeranku, sól, pieprz, papryka suszona, wędzona

Grochówka wegańska – przygotowanie

  1. Groch zalej wodą i odstaw na minimum 8 godzina, najlepiej na noc.
  2. Cebulę pokrój i podsmaż na złoty kolor na oleju na patelni.
  3. Selera i pietruszkę zetrzyj na tarce i dodaj do cebuli, podsmaż chwilę.
  4. Groch, wraz z wodą w której się moczył, wstaw na kuchenkę, dodaj cebulkę z włoszczyzną, dopraw solą – fajnie sprawdza się wędzona i pieprzem, dodaj listki laurowe, ziele angielskie, majeranek. Gotuj około 30 minut na wolnym ogniu.
  5. Po tym czasie dodaj pokrojone w kostkę ziemniaki i gotuj do miękkości.
  6. Na koniec dodaj przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku.
  7. Tofu pokrój w kostkę, wymieszaj z niewielką ilością oleju i wędzoną papryką. Tak przygotowane podsmaż chwilę na patelni.
  8. Grochówkę podawaj z tofu.
  9. Smacznego! 😋
Grochówka wegańska bez mięsa z nutą wędzonki
Grochówka wegańska
Grochówka wegańska bez mięsa
Pieskowi grochówka pachniała boczkiem

Grochówka wegańska – wartość odżywcza 1 porcji:

Kalorie: 346 kcal

Białko: 16,9 g

Tłuszcze: 12 g

Węglowodany: 47,2 g

4 Responses

  1. Mysle, ze mogloby tez fajnie smakowac z weganskimi skwarkami – tofu wedzone kroimy w drobniutka kosteczke, dodajemy sos sojowy (1 lyzka na ok.90g tofu), dokladnie mieszamy i podsmazamy na odrobinie oleju, az zrobia sie chrupkie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment