Omlet ciasteczkowy

Omlet ciasteczkowy

Nazwa własna naszego syna 

Porcja takiego ciasteczkowego cuda jest idealnie zbilansowanym odżywczo śniadaniem dla przedszkolaka. Dostarcza mu 25% całodziennego zapotrzebowania energetycznego (333 kcal z 1400 kcal), odpowiednią porcję białka, węglowodanów i tłuszczy.

Jest też idealnym rozwiązaniem dla osób, które nie przepadają za tradycyjną owsianką a cenią sobie właściwości odżywcze płatków owsianych.

Pięknie wygląda, świetnie smakuje, szybko się go przyrządza, doskonale komponuje się z różnymi dodatkami. Po prostu ideał! 

Do jego przyrządzenia potrzebujesz zaledwie 4 składników (płatki, proszek do pieczenia, jajko, dowolne słodzidło). Z czym go zaserwujesz to już Twoja decyzja.

Na wierzch polecam jogurt (dzięki któremu omlet nie jest suchy) i banana (daje słodycz). Z resztą dodatków możesz dowolnie eksperymentować. U nas dziś jest to nasze ulubione masło orzechowe (zamiast niego możesz użyć dowolnych orzechów lub pestek czy nasion) i czerwone porzeczki, które z powodzeniem możesz zastąpić innymi świeżymi bądź suszonymi owocami.

 

 

Czas przygotowania: 25 minut

 Porcje: 2

Składniki suche:

  • 1/2 szklanki płatków owsianych (rozdrabniam je wcześniej, jeżeli nie posiadasz urządzenia które sobie z tym poradzi, użyj płatków błyskawicznych)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki cynamonu*

*możesz pominąć

Składniki mokre:

  •  jajko
  • 3 łyżki mleka*
  • łyżeczka dowolnego słodzidła (ja dodałam syrop klonowy)

*możesz zastąpić wodą lub sokiem  pomarańczowym

Dodatkowo:

  • 4 łyżki jogurtu greckiego
  • banan
  • łyżka masła orzechowego
  • porzeczki czerwone*

*możesz je pominąć lub zastąpić innymi owocami

Sposób przygotowania:

  1. Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni.
  2. Mieszamy składniki suche z mokrymi, odstawiamy na 5 min, żeby płatki spęczniały.
  3. Masę przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy 10-15 min. Wyciągamy z piekarnika (nie próbuj od razu zdejmować go z papieru, gdyż jest to bardzo trudne; udekoruj go najpierw), smarujemy jogurtem, dekorujemy plasterkami banana, masłem orzechowym i porzeczkami (mogą być mrożone, przelane wcześniej gorącą wodą).
  4. Kroimy jak pizzę i zjadamy  Smacznego!

Wartość odżywcza 1 porcji:

Kalorie: 333 kcal

Białko: 13 g

Tłuszcze: 11,6 g

Węglowodany: 49 g

2 Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment