Omlet ciasteczkowy

Last modified date

Comments: 2

Omlet ciasteczkowy

Nazwa w艂asna naszego syna. 馃檪

Porcja takiego ciasteczkowego cuda jest idealnie zbilansowanym od偶ywczo 艣niadaniem dla przedszkolaka. Dostarcza mu 25% ca艂odziennego zapotrzebowania energetycznego (333 kcal z 1400 kcal), odpowiedni膮 porcj臋 bia艂ka, w臋glowodan贸w i t艂uszczy.

Jest te偶 idealnym rozwi膮zaniem dla os贸b, kt贸re nie przepadaj膮 za tradycyjn膮 owsiank膮 a ceni膮 sobie w艂a艣ciwo艣ci od偶ywcze p艂atk贸w owsianych.

Pi臋knie wygl膮da, 艣wietnie smakuje, szybko si臋 go przyrz膮dza, doskonale komponuje si臋 z r贸偶nymi dodatkami. Po prostu idea艂! 馃槏

Do jego przyrz膮dzenia potrzebujesz zaledwie 4 sk艂adnik贸w (p艂atki, proszek do pieczenia, jajko, dowolne s艂odzid艂o). Z czym go zaserwujesz to ju偶 Twoja decyzja.

Na wierzch polecam jogurt (dzi臋ki kt贸remu omlet nie jest suchy) i banana (daje s艂odycz). Z reszt膮 dodatk贸w mo偶esz dowolnie eksperymentowa膰. U nas dzi艣 jest to nasze ulubione mas艂o orzechowe (zamiast niego mo偶esz u偶y膰 dowolnych orzech贸w lub pestek czy nasion) i czerwone porzeczki, kt贸re z powodzeniem mo偶esz zast膮pi膰 innymi 艣wie偶ymi b膮d藕 suszonymi owocami.

鈴盋zas przygotowania:聽25 minut

馃嵔Porcje:聽2

Sk艂adniki suche:

  • 1/2 szklanki p艂atk贸w owsianych (rozdrabniam je wcze艣niej, je偶eli nie posiadasz urz膮dzenia kt贸re sobie z tym poradzi, u偶yj p艂atk贸w b艂yskawicznych)
  • 1/2 艂y偶eczki proszku do pieczenia
  • 1/2 艂y偶eczki cynamonu*

*mo偶esz pomin膮膰

Sk艂adniki mokre:

  • 聽jajko
  • 3 艂y偶ki mleka*
  • 艂y偶eczka dowolnego s艂odzid艂a (ja doda艂am syrop klonowy)

*mo偶esz zast膮pi膰 wod膮 lub sokiem聽 pomara艅czowym

Dodatkowo:

  • 4 艂y偶ki jogurtu greckiego
  • banan
  • 艂y偶ka mas艂a orzechowego
  • porzeczki czerwone*

*mo偶esz je pomin膮膰 lub zast膮pi膰 innymi owocami

Spos贸b przygotowania:

  1. Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni.
  2. Mieszamy sk艂adniki suche z mokrymi, odstawiamy na 5 min, 偶eby p艂atki sp臋cznia艂y.
  3. Mas臋 przek艂adamy na blaszk臋 wy艂o偶on膮 papierem do pieczenia. Pieczemy 10-15 min. Wyci膮gamy z piekarnika (nie pr贸buj od razu zdejmowa膰 go z papieru, gdy偶 jest to bardzo trudne; udekoruj go najpierw), smarujemy jogurtem, dekorujemy plasterkami banana, mas艂em orzechowym i porzeczkami (mog膮 by膰 mro偶one, przelane wcze艣niej gor膮c膮 wod膮).
  4. Kroimy jak pizz臋 i zjadamy.聽 馃構 Smacznego!

Warto艣膰 od偶ywcza 1 porcji:

Kalorie: 333 kcal

Bia艂ko: 13 g

T艂uszcze: 11,6 g

W臋glowodany: 49 g

2 Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment