Fit pancakes z warzywami

Pomysł na szybką kolację lub pożywne śniadanie. Pancakes w wersji wytrawnej z warzywami i wędzonym łososiem … Musicie tego spróbować. 😋

Czas przygotowania: 15 minut

🍽Porcje: 2

Z przepisu wychodzi około 10 pancakes. Porcja to 5 placuszków z dodatkami.

Składniki na pancakes:

  • jajko
  • 1/2 szklanki kefiru lub maślanki
  • 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • plasterki cukinii (20-25 sztuk)

Dodatki:

  • łosoś wędzony (6 plasterków)
  • jogurt grecki (2 łyżki)
  • świeże warzywa (u mnie: miks sałat, pomidorki koktajlowe i papryka)

Sposób przygotowania:

  1. Do miski wsyp mąkę, dodaj do niej szczyptę soli i sodę. Wymieszaj.
  2. Do drugiego naczynia wbij jajko, dodaj kefir i roztrzep składniki za pomocą widelca.
  3. Połącz ze sobą składniki z obu naczyń (mąkę z jajkiem i kefirem) i wymieszaj. Ciasto powinno być dość gęstę.
  4. Odstaw ciasto na kilka minut.
  5. Patelnię dosłownie przetrzyj, niewielką ilością oleju. Na tak przygotowaną, rozgrzaną patelnię nakładaj za pomocą łyżki placki. Smaż na niewielkim ogniu. Gdy lekko się przyrumienią a na powierzchni pojawią się bąbelki powietrza, ułóż na każdym po 2-3 plasterki cukinii. Przewróć na drugą stronę i smaż jeszcze 2-3 minuty.
  6. Gotowe pancakes układaj jeden na drugim, przekładając plasterkami łososia. Na wierzch połóż kleks jogurtu, udekoruj warzywami i gotowe. Smacznego! 😋
Może Wasze pociechy skuszą się na takiego Pana Pancake’a?

Wartość odżywcza 1 porcji:

Kalorie: 300 kcal

Białko: 21,4 g

Tłuszcze: 11,5 g

Węglowodany: 26,9 g

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *

Post comment